Service viktigt för nya företagare

Vad är något av det viktigaste för nystartade företag eller ett företag med många kunder? Det är en enkelt fråga, och svaret lika så: service. I en artikel här har man skrivit om hur bra service är av största vikt i en kommun, för att den ska locka till sig nya företag till orten. Många har blivit mer villiga att flytta på grund av arbete (mest troligt på grund av den rådande arbetslösheten) och då gäller det att kommuner kan erbjuda de nya företagarna bra bostad, skolor och kulturklimat. De ska känna sig välkomna. Lika viktigt är det för företag att hantera service mot sina kunder. En bra kundservice kan faktiskt var det som gör att ett företag kommer längre än ett annat, och det just för att vi är människor – och en bra kontakt med en annan människa kan ge otroligt mycket. Att investera i service är nog det viktigaste ett företag kan göra, och det finns mycket att tänka på. Att vara tillgänglig är viktigt, och då kan exempelvis ha tjänsten återuppringning på de inkommande samtal som har missats. Det är en tjänst som blir allt vanligare, och vill du läsa mer om den hittar du det genom att klicka på följande bild:

Andra viktiga saker för företagande? Att orka genom de tunga tiderna, att våga chansa och alltid vara beredd på nästa steg. Som kvinna och företagare är dessa tre sista extra viktiga. Av någon anledning verkar många förvänta sig att kvinnorna ska va bra på service men inte på företagande. Kolla bara på den här valaffischen som Folkpartiet i tog fram. Som om vi kvinnor inte kan komma högre upp i näringskedjan? Vänta bara Folkpartiet, vänta bara!